20-03-2015 - Travessa PN Triglav. Eslovènia Dia 2
22-03-2015 - Travessa PN Triglav. Eslovènia Dia 4
21-03-2015

Travessa al Parc Nacional del Triglav (Eslovènia)
DIA 3 Refugi Zavascka Koca (Prehodavci) 2071 m Refugi Triglavski dom na Kredarici 2515m
Ens llevem, i efectivament hi ha molta boira, sortim del refugi d’hora deixant-lo tal com l’hem trobat i amb tranquil•litat anem seguin les traces que vam deixar ahir, això ens estalvia molta feina de navegació amb gps ja que la visibilitat al principi es molt dolenta.
Remuntem el coll que hi ha a la dreta del cim del Poprovec i atravessem l’altiplà de Hribaric sota el Kanjavec, el cel es comença a obrir i just a l’arribar al coll (2.373m) que hi ha entre el Kanjavec (2569m) i el MiseljsKi Konec (2464m) s’obre tot i podem divisar davant nostre el massís del Triglav i tota la vall de Velska dolina que haurem de baixar.
La sortida del coll es una mica delicada amb alguna placa de gel i una neu molt encrostada que amb el pes dels pianos que portem a l’esquena ens fan suar cada gir, les rebolcades i voltes de campana estan assegurades. De seguida ens anem ficant al fons de la vall i la neu va millorant, podent gaudir d’alguns tubs i pendents amb bona neu. Anem perdent alçada mentre la vall va girant cap a la dreta, a sobre nostre a l’esquerra ens va quedant el massís del Triglav i ja anem intuint les pales i el coll que haurem de superar. A la cota 1950 fem una parada i tornem a posar pells. Comencem remuntat un turó amb arbres i de seguida hem de començar a flanquejar unes fortes pendents fins a trobar uns corredors que ens aniran portant amb forta pendent i moltes llaçades cap a un coll. En un punt, hi ha qui prefereix fer els darrers 100 m amb els esquís a l’esquena per una forta pendent i d’altres ens decantem mes a la dreta per trobar una canal més ample que ens permet pujar fins al coll amb els esquís als peus. Estem de sort amb l’estat del mantell de neu, per aquesta zona i a aquestes hores amb bones acumulacions de neu no hagués set assenyat passar-hi, està fressat d’antics allaus i la mida dels arbres ho delaten. A partir d’aquí el terreny s’aplana i amb facilitat i rapidesa arribem al coll de Konjsko Sedlo on ja intuïm la pujada final a Kredaraci. En aquest punt el panorma es impressionat, grans parets rocoses i valls llargues i profundes es divisen per totes bandes. Primer hem de flanquejar unes fortes pendents per anar-nos apropant a les canals que ens portaran al refugi. En aquest tram ens trobem a la primera gent des de que vam sortir de Dom’na Komni, esquiadors que baixen de Triglavski dom. Anem remuntat pales i canals, fent una drecera amb esquís a l’esquena per una aresta de roca que ens estalvia un bon tram de voltes maria en una de les canals. Al tram final amb la cara sud del Triglav davant nostre veiem que hi ha dues opcions, pujar per la pala que hi ha just sota el Triglav (esquerra refugi) bastant dreta i aquestes hores ja a l’ombra o per la pala que està més a la dreta, mes ample i suau de pendent i en aquesta moments encara assolellada, ens decantem per aquesta última opció que ens porta amb facilitat a dalt de Kredarica on hi ha el Refugi Triglavski dom.
El refugi en aquesta època de l’any es tancat però els meteoròlegs que ocupen un lateral del refugi, ens donen allotjament en una habitació molt ben equipada amb mantes i ens venen begudes, té i fins i tot un petit sopar de sopa i salsitxa.

10,15 km +1230m
Gemma, Carles, Dani, Jaume M., Guillem, Jaume G. i Miquel

Seguin les traces que vam deixar ahir.

El Triglav des de Hribarice

Baixant la vall de Velska, al fons les pales que pujarem

Pujant amb el llac i refugi de Vodnikov Dom al fons

La vall i coll que hem baixat

Flanquejant amb el coll de Konjsko Sedlo al fons

Les parets sobre la vall de Krma